Thursday, May 7, 2015

Kedah Darul Aman | Terima Kasih

Salam.
Haa..Hye uolls!
Aku tak sempat seempat haa..nak update penceritaan aku ni..nak cakap busy,macam tak..tapi memang tak sempat lah baq hang!

Ok kali ni cite pasal aku on vacay lagikkk..
dan vacay kali ni adelah sangat special kot, sebab tujuan utama bukan lah bercuti SEMATA!tetapi ade misi untuk kakak - kawan - lawan - crush - ex jiran semua la dengan dia ni..

Misi : Berjumpa dengan bakal Mak/Pak Mertua

Tarikh/Masa : 25/4/15 (Sabtu) | Lepas Isyak

Tempat : Dirumah bakal Mertua..haha!

Al kisah,pada 2-3weeks sebelum kakak ini plan dan menyimpan hajat nak bawak aku pergi ni, dia adalah cerita yang si "kawan" lelaki dia dah datang rumah lah,dah hitu hini..So untuk menyambut kesinabungan tu,dia kata nak pergi la sebab si "kawan" lelaki kakak ini dah tanya "Bila nak mai plak rumah kami?" hahah! <

So terbukak la mulut kakak ini tanya kat aku, "Nena, kalau akak ajak teman pergi Alor Setar nak tak?"yang aku ni super obses terhadap berjalan jalan ni,GILA TAK NAK?haha! aku macam jawab dengan santai "Nena ok je,jom ahh!" padahal tu aku dekat Johor kot..memang tak plan untuk cuti atau apa apa.Then lepas 2-3hari, tetibe kakak whatapps "Nena,akak dah beli tiket,kita pergi 3hari 2malam tau" aku sekali lagi,"ok..set!" sambil tak pikir ape lagi untuk cuti atau apa pada masa tu.

Hari berlalu dengan cepat,dah tinggal 2-3hari nak meneruskan misi..Kakak dah nebes,asik cakap "ok ke pergi ni,ke tak payah?" haihhh..ni semua buat aku hangin satu badan la ni..aku pantang percutian aku dihalang.sambil sambil tu nak ke tak nak iolls tak kesah..ni belum pergi dah pikir bukan bukan..Geramm hokehh!

Ok..That day lah! weolls naik flight ,senang - murah(kalau offer lah) - cepat..haha!

Let's me take selfie first!
Kiteorang naik flight malam, dalam 50mins sampai Alor Setar. takpayah bersusah payah nak drive lah,apa lah..penjimatan pon berbaloi - baloi.Tapi malam tu cuaca teruk sikit.Dalam banyak banyak flight aku naik,kali ni paling dekat dan paling scary kot..langit kilat macam konsert dah aku tengok.sebab macam flash camera tu.memang menakutkan dan plane tersangat la bergegar.dan aku super mabuk dah eh..sebab dah peluh peluh sejuk aku rasa tinggal nak termuntah je,tapi aku berjaya tahan sampai lah di saji kan makanan enak setelah selamat mendarat dekat Alor Setar.

 Memang thorbaikk wehhh!!aku selama ni,memang selalu jugak la ke negeri jelapang padi ni,tapi ni la first time aku try makan kat siti..Sangat puas hati lah kawan kawan,semua orang kena try!

So settle sehari,keesokan hari yang kami just cakap cakap je lah KALAU sempat nak pergi Langkawi sebab nak beli coklat je..lain lain nanti lah kiteorang plan betul betul next vacation..ahaks!tapi sebelum balik hotel tu,"kawan lelaki" kakak tanya.. "esok kita naik feri pukul berapa punya?" kami pun terus confident.."Seawal pagi lah..nanti kita tengok apa yang ada" hehe!Bermula lah pengembaraan kami di Langkawi - day trip! hahaha!happyyyy...

Satu satunye gambar bertiga!haha

Tunggu sampai last sebab nak snap gambar ni..

Feri kiteorang naik !besar selesa

Aku ni last pergi Langkawi pada tahun 2006 kot..So sampai situ memang macam berubah dah..memang moden la.dan since aku bekerja ni lah aku baru macam tahu pergi langkawi tempat yang seronok untuk membeli-beli.Kalau tak aku tahu,pergi langkawi adelah pergi underwater tu,jalan jalan dekat beras terbakar lah,mahsuri lah..itu jelah..hahahhah! soo sad kan?oklah,tengok lagi picture sebab dekat sana tak banyak masa jadi semua rushing..ok?hehe..


Macam biasa,senget sana sini..haha!
hahah..no caption!
Nak balik dah!
Aku doakan korang JADI kali ni #Tilljannah
hehe!
Pergi berlenggang,balik berluggage terus weolls!



Ok last but not least!ahakssssss
bai korang!

No comments: