Sunday, January 4, 2009

~ Permainan Atau Hobi ~

Salam..

Semakin hari,semakin byk plak aku tgk kt umah aku nih "bnde2 alah" nih..smlm abah ckp,skang nak men bot(speed bot) plak,cz b4 nih abah aku men kapal terbang..so,aku jz iyekan je(sambil tersengeh2).. skang mnde2 nih sgt d'gilai oleh abah kot(mmg gilew(obses) pon)..xkire pg ke,tgh panas ke,mendong ke..tetap p ke tapak permainannye itu..kdg2 aku pon,cm terpegaroh ngn mnde2 nih sbb nmpak real kot..even die hanya sekadar permainan..anak buah aku lg geram je tgk atok die plak y men kan??hahhah..nsb la,atok die y berduet nak beli2 sume nih..mnde nih plak bkn murah2..sume men rm
2-3k jerk oke!!tp,abh mampu + minat,biarkan sj..asalkan tidak mjejaskan elaun aku + wet y aku perlukan,dpt dpenuhi oleh abah,alhamdulillah..hahhah!

lg 1 nk ckp,mnde2 alah nih sume if dak2 kcik y men..cm xsesuai plak..sbb die cm m'bahaya tok kanak2..mende nih sjenis permainan kan?tp,budak2 xleh men,cmne uh??hahah..nih kire pmainan tok owg dewasa kot..bak kate abah aku..dlu kcik2,xpnah + xdpt men..skang dh bole beli sndri,mase tok men la..tp,dlm rmai2 men kt seremban nih..myb abah aku paling"owg lama" kot..byangkan la taun nih,umo abah aku 59tahun..ade ke owg2 peringkat cm die nk men2 lg??hahha..tu namakan gwa mude!!aku pon ske je tgk,sbb myb care die mgembirakan dri die sndri..xdelah lepak umh je,lg la xbesh la lgsg..lgpon,bkn menjejaskan pape pon if die men bnde2 alah sume nih kan??besh je aku tgk!!heee..

meh aku tnjuk skit koleksi2 permainan abah,sumenye ade kt sekitar dlm umah aku je..
dr bentok y kecik sampai y sbesa gabak sume ade...heee!!


Speed bot
nih koleksi terbaru(baru beli smlm)


Helicopter kecik
br beli gak kot,sbb br nmpak kt umh nih


Helicopter
br la jgak,last wik..


Kapal terbang
dh lame ade nih..abah kate nk jual kt owg dh!


kapal terbang & Helicopter
lame jgak la dh beli 1-2bulan dlu..

p/s: if korg alert + slalo bce ppr ke..abah aku penah msok ppr (metro,br2 nih)sbb mnde2 nih la..dhsat x?ade bran??heee

7 comments:

afiq3a said...

ni kalo nk jual kapal terbang tu..
jual murah...
hehehhe...
boleh???
fiq tawar dalm rm50...
ok kew....
nk hadiahkn olang la...
hehehhe..

nenananie™ said...

ahak...
xbace ke??
abah nna beli je dh rm1-2k above..nih nk beli rm50??
tnye boshh!!
ahhakkk

Anonymous said...

Although there are differences in content, but I still want you to establish Links, I do not know how you advice!

sparkystar said...

fuyoo....manyak nye koleksi,mntak satu leh tak.hehehe

nurul syazana said...

wah semangat nye
cm abg ak plak
haha
mahal weyh sume tue

Irsyad Mazlan said...

sungguh berGwa muda ayah ko..
rawks giler die..
pinjam bley x..

Anonymous said...

Very rich and interesting articles, good BLOG!
fishing net