Monday, November 24, 2008

~ Penat,tp puas ati ~

Mlm td,mmg dh bntai konon bermule wt2 blog(besela,br2 lg nih smgat)kul 12.00am,smpai kul4.++ kot..xpasan sgt,sbb sempat m'chit-chat ngn alang,tnye cmne nk wt counter2view uh..then dh wt,slamat Zzzz...dlm keasikan tdo uh,tetibe terdgr owg ketok pintu,aku pon ngn "rakus"nye bukak la pintu,tp xde owg pon(prasaan jela kot)malu lak ngn dri sndri sbb dh bersusah-payah mbangon dri,nothing!!so,time uh xtaw kul bpe,cz ngn mate xbrape nk clear maleh nk tgk2..tp,dh siang la kt luar tgkap uh..hahah(abaikan)dgn itu,aku mrebahkan dri ke tilam(taw tilam uh sgt shedap)tp,dlm 5-10mins aku tdo(bese la dh tdo rs jap kn)aku dgr lg ketokkan pntu,skali lg aku mgagahkn dri mbuka,dan ternampak wajah mak,lalu berkate"na,siap!!anta mak p spital,de medical..aku pon ngn bangga merebahkn kembali badan ku kt katil..tetibe ketokkn sekian kali,bukak pintu skali lg mak pon b'kate"eh,cptla"..aku lak sempat t'pk nih mmg btol2 la bkn mimpi(hahah)..xtaw npe,sbb kt umh nih aku slalo cmgtu,xde owg aku ye2 bgn nih..ade owg,aku ingt mmpi,bese la ngn keshejokkn ekon aku takat beku lorh,if korg2 y xtahan shejok..(smpai mak ckp,bilik nna cm peti ais)hahha..br ah besh tdo an shejok2..pe gune ade ekon,psang plan2..ahak!!then,dh siap2 n tros p..smpai spital ngn keadaan spital sban nih,mmg sgt la rmai kn..aku trunkn mak dlu(xmo ksi mak jln jauh2)aku troskn pjalanan carik parking..dhla,cm dh lame xbwk manual nih,rs cm adoihai beratnye kete(iswara) nih..dh dpt parking y xformal(redah kt petak kuning)pk xblock owg jerk..tros mendptkan mak kt lobi td..tros kebhagian MOPD(sakit buah pinggang),tok check btol ke y d'war2kan oleh IJN ritu,ckp mak ade sakit buah pggang..tggu pnye tggu dr kul1050am-kul2++pm br settle..p kt kete(parking,konon xblock owg tp kete aku y d'block owg akhirnye)tp,kete uh xtutup tgkap..aku ngn mak pon mntak tlg owg lalu2,then de owg(india) y nk tlg m'alih kn,tp die cm tkot2 je(lagaknye)so,mak pon dgn lajunye myuroh aku dvrkan kete itu,owg uh tolak(undo),aku berlari kuarkn kete kami,dan kembalikn sperti asal keadaan kete td..thanx uncle(uncle ke?cm mude..haha)so,settle kt spital cz aku lynkan aje,berkhidmat spenoh mase ketika berada dirumah..heheh
Smpai umh dgn keadaan letey+longlai,tros msok bilik mbaringkan dri(wahh!!beshnye baring)..tup2,my "D" msg again(die dr td temankn aku,jap msg,jap kol)haha..bhagianya kami!!die ckp,dh blk umh ke?aku reply,aah dh smpai umh..die tros kol,kami pon berburak2 tah ape y kami ckp pon xtaw sbb msing2 pnat xabih lg..die letey,sbb smlm de event berdri hampir 24jam ngn xde prasaan(katenye)..so,nk cover blk kne tdo 48jam(katenye lg)hahha..die klako la owgnye!!kami burak2 smpai masing2 bertanye"ngntok x?"masing2 m'iyekn,tp bese la rndu2an nih nk letak(phone) pon cm adoii,nk ckp lg kot..hahah!last,die y ckp dh jom la tdo,mmg xlarat nih..aku pon,ok!!jommm..aku pon tross Zzzzzz...bgn2,around kul6++,tup2 de owg( kiki a.k.a jiran) kol aku,lalu berkate"na,kuar dlm 3mins lg!aku nk bg somethin'"aku pon,lynkn aje(dlm k'wengan,tdo ptg2 cmgini)pape pn,tros trun cz cm lapa..tgk2 de owg dtg umh(makcek Fauziah+hubbynye)aku tros ke dapo tgk pape y ptot.yeahh,alhmdulillah!berisi perot ngn skeping roti..kiki pon smpai,"salam...(konon2 la uh)sbb aku taw die cmne if jmpe aku..hahah!!aku dtg ngn senyuman y paling ikhlas seperti bese(tiap2 ari senyum)die tros bg object ala2 cm beg dgn ucapan"hepy buzday nna"dlm ati aku"yeahh,de gak adiah taun nih"aku pon amik+b'salaman+lage2 pp(tanda syg)..ucapan aku dr jauh plak,thanx kiki(SAYANG KO!!)..then kiki pon,cm rushing2 tah nak kemne..byee!!tros m'ninggalkn aku,aku tros p ke dapo bukak adiah uh...wahh,comey sgt mug bertulis2..aku ske!ala2,cm kretif an..so,ade idea la nnt if nk create somethin' akan dtg..hahha!makcek td y dtg umh aku uh dh pon blk,aku tros on tv tgk cite "kelab pop"..klaka ah cite nih,i like..abih je,azan berkumandang..aku tros off tv,nek bilik..beberapa mins later ketukkn pintu,mak ckp"mak nk p kuala pilah nih,nk ikut?(p berubat)aku ngn cpt m'gelengkn kepale+ckp xnk lah..mak beredar!skang tggl la aku sorg kt umh mengadap kwn baekku ini(notebok)then terlintas nk tulih nih..nih la activity aku rini,pnat kot sbb xckup tdo(spe soh tdo lmbt kn??)hahah..tp,penoh keberkatan kowtt(insyallah,harap dirahmati olehNya)


~ Nihla object y dberi oleh kiki td ~




~ Mug y sangat comel ~

No comments: