Thursday, November 27, 2008

~ Terima kasih wahai kamoo ~

Salam..
Semakin hari,semakin pantas berlalu(even dok je kt umh)tp,tidak dpt aku katakan bahawa aku sntiasa mengingati,menrindui kamo smpai bila2..tidak kamo teringt akn aku y konon berbhagia ngn owg len?tidakkah kamo berusaha untuk mendapatkan aku kembali?tidak sayang kah kamo terhadap dri ku y hina,dina nih??aku tidak tahu ape y aku perlu wt,sbb dlm hati nih hanya aku dan tuhan sja yang tahu betapa hebatnya tamparan mu,terhadap ku..tp,xpe!aku sntiasa mendoakan akan kamo sihat sejahtera dan gumbira selalo..disini juga aku ingin mengucapkan terima kasih banyak2 ats layanan,p'gorbanan dan kesetiaan kamo terhadap ku..aku tidak mampu untuk blakon spnjg berhadapan dgn kamo,aku tidak larat,aku tidak pandai bermain kata2 sperti mana owg2 len dgn pasangan masing2..lalu hanya ini y ku mampu berikan untuk menyatakan bahawa kamo seowg yang sangat baik,saba,tenang dan len2 lg..tetapi dlm kebaikan kamo itu,terselit sesuatu y kamo tidak sedar bahawa akan memusnahkan kebhgian yang telah kite bina setaun-dua ini..aku sgt sdih ngn ape yang berlaku dan hanya b'pk ini adalah ketentuan ilahi,jdku redha dgn apa yang berlaku keats kite..aku harap kamo akn sedar 1 hari nnt,dan menjadikan memori ini sbagai pengajaran terhadap kamo..aku tak berdaya untuk mengubahkan kamo ngn sekelip mata,sdangkan kamo tidak penah langsung terlintas untuk berubah..aku telah penat mberitahu ape yang kamo perlu lakukan,tp sia-sia belaka ini kerana ngn sikap kamo kebudak2kan itu..selama ini juga,aku cuba untuk m'larikan pandangan ku terhadap sikap dan kelakuan mu,tetapi kamo makin menyakitkan hati dan prasaan ku,jika dikatakan tidak diberi peluang..sggoh byk glew peluang aku berikan,dan kamoo hanya seketika berubah lalu kembali sperti asal..tidak mengapa lah,aku akn teroskan idup aku sperti bese seperti owg2 len juga dan kamo pon harus meneruskan kehidupan ini dgn apa jua rintangan..akhir kata,memori kita akan ku kenang dan ingt smpai bila2.."TERIMA KASIH"

kt sni de puisi dh lame tulis,tp xbg2..

wahai sang pujangga...
kelunakan suara mu dan kata-kata mu
menbuatkan ku tidak senang untuk berpijak dibumi yang nyata
kerana mu juga
ku tidak sedar apa yang telah berlaku
dengan kamu juga ku tidak dapat bezakan baik dan buruk
berikan ku dorongan yang baik wahai sang pujangga
kerana aku sangat mengharapakan dirimu
tetapi semua itu adalah harapan hanya tinggal harapan
kerana kamu tidak mampu berbuat apa-apa
sedangkan aku sering mengharapkan apa jua



wahai sang pujangga..
aku tidak larat lagi untuk menanggung ini semua
sampai kapan ku akan melihatmu dari jauh
sedangkan aku amat menyayangi mu wahai sang pujangga
berikan aku sesuatu yang tidak mungkin berlaku
aku mahukan kesungguhan mu...
bantu lah aku untuk merubah keadaan ini
aku tahu kemahuan mu
dan jangan lah kamu sendiri yang memusnahkannya
kerana kita tahu apa yang kita mahu..



wahai sang pujangga yang ku sanjungi,
aku tidak lelah untuk menyatakan yang aku amat mengharapkanmu
fahamilah aku seadanya
aku tidak berdaya untuk berdiri seorang diri tanpa dirimu
bantu lah aku sang pujangga
kerana mu aku begini
dan kerana adanya kamu aku memang begini
tidak ada ungkapan yang harus ku nyatakan
selain aku amat berbesar hati
jika mu mahu berubah kepada yang lebih dewasa
kerana hidup ini masih jauh
kita harus menempuhinya bersama
wahai sang pujangga
sedar la kamu dari tidur yang panjang...

No comments: