Thursday, December 4, 2008

~ Situasi Sekarang ~


Salam..

Beberape hari ni,aku cm bz skit even aku ngh cuti..bkn bz wt pe pon,jz mengendalikan atau perkataan y lbh tepat menjage mak aku sedang berada di spital wt mse nih..so,aku sbagai dak comel seantero dunia..kne la jge mak aku,xkn wt shelenge jerk an??pape pon,dunwory lah pasal mak ..mak dlm keadaan y stable sj..tiada y nmpak mecurigakan,tp smlm mak telah mjalani "operation kecil" iaitu jarum spanjg pensel kayu + b'beg2 air telah dicucuk masok ke pusat mak aku..at2ly,aku pon xbrape nk sure pe function dokte wt cmgitu,sbb konon2 kawal prasaan la..tp,menurot abh aku kate..dokte wt uh tok membersihkan buah pinggang y masih elok..bkn dialysis aw!! if dialysis,mntak simpang la jauh2 so,skang nih mak aku cm xleh la nk bergerak mne2..kne dok ats katil uh 3ari kot,xleh bgn2!!sian mak aku..tp,xpe aku n family ade je even mak memerlukan..setat tghari smlm mak wt uh,aku n family xputus2 asik p menjengok..dh tgk tghari uh,dtg ptg pule..dh blk mgrib,mlm dtg semule dan pagi td skali lg aku p..nmpak,mak smakin ok ngn tindak-tandok dokte y terbaru nih..jz mak ckp sakit2 kaki uh..bese la,kate pon sakit kan?huhu..




Nih perkakas kuar n masoknye air ke badan mak




nih air y nk mencuci buah pggang mak

Menurot dokte gak,mak aku kne msok n kuarkan air nih s'byk 60beg..y aku tnjuk pic nih y mlm td punye aku rs nih beg y ke 20 @ 21..sbb uh memakan hari 2 ke 3 hari tok smpai ke 60beg wt rawatan nih..xpelah,skali nih je..xmo la dialysis uh,lg ah 4kali sehari..sakit pon sakit,letey pon letey kot..tp,disebabkan wt bnde nih jgak mak xleh kmne2 pon..nk buang air pon,die sdiakan bekas biru(tandas) kot..xtaw la nme die..sian mak,msti xslese!!xpe2,tok bpe2 ari nih jerk..b'saba!selesai mlm td kul12 kot aku blk,dtemani angah(dating)..kami sempat mlayani air float(A&W)..besh glew ah,lame xminum!!k'enakan die mbuat kan aku blk2 je tros nk tdo..hahha!!bese la,knyg perot ske ati an,xgitu??hahhaha



Haa,nih la..air float!!(angah blanje)

5 comments:

ayun said...

wOow..
nina jady nurse..
jage mak taww..
huee..

nurul syazana said...

haish ak x suke btol la tgk alat2 hspital nie
scary siot.
hopefully mk ko cpt sihat
so ak xkn nmpk ko post gmba2 kt spital lg..huh tkot2

nenananie™ said...

huhu..tq2!!
insyallah,dgn berkat doa sume!!
aminnn

Anonymous said...

jaga mak elok2 tau....

Liyana Lunia said...

jaga ma baik baik tau nena :) bg die sgalanya tauu