Monday, December 1, 2008

~ Kesedihan ~

Salam..
Hari ini aku dan family dgemparkan pada awl2 pg dgn berita yang sangat menyedihkan iaitu p'mergian mak ngah aku(adik ipar mak aku)..kami mendpt berita dr 1 pggilan telefon seawl jam 6pg td..aku plak dpt taw berita nih around kul645..bese le time bgn nk myg subo,tu pon along aku y ckp..aku mule2 dgr along aku ckp,aku relax sj..bese le aku bgn tdo ske k'weng2an aku uh dtg..pstu aku amik wuduk,br aku cm tersedar lalu berkate dlm ati,"mak ngh dh meninggal dunia?ok..(relax)"pstu aftr myg,aku tdo semule..kul8++,along kejotkan aku lalu berkate nk p ziarah nih,cpt siap!!aku skali lg k'weng2an berlaku..aku tros capai towel dan bersiap2..dlm kul9++ kami mule bertolak dr umh..then,br kuar dr taman umah aku nih,abah mendpt 1 pggilan yang mengatakan @ meminta kami amik wan(nenek) aku kt kg(kuala pilah)..sbb kami shaja y paling hampir ngn kg..lalu kami pon p lah blk kg amik wan..smpai kg around2 kul10++ kot,amik wan dan tros ke kl(umah pakngah)..smpai je kt masjid batu 5 uh,mmg tepat2 lah..cz troz azan dan solat zohor lalu diteruskan ngn solat jenazah..kali nih wt kali pertamanye,aku dpt menahan sebak aku..slalonye aku akn nagis ye2 nih..even jz tgk drama owg meninggal dunia..maknenye,ade pningkatan la kt dri aku..pk dh besa,kawal skit prasaan uh,even aku mmg sgt ske nagis a.k.a emo..hahah!!abaikan,to be continue the story..slamat solat zohor + jenazah,aku pon ikot pegi ke p'kebumian "arwah makngah" hingga ke kubur..cuaca sgt baik hari nih,xbrape panas sgt..okok saje!overall ok lah..berjalan sperti y plan kan..kami pulang ke sban around2 kul4..singgah myg asar dirumah + amik dak2 kcik(ank buah) tok p melawat mak aku plak..kul6 kami p ke spital melawat mak..keadaan mak sperti bese2 shaja..arap korg bole doakan mak aku kembali sihat n ceria..huhu!

1 comment:

nurul syazana said...

takziah lalink.
neway mk ko npe?
xtaw cite pon..
da lame ke ak ketnggaln..=(